„Megérte a sok munka” – összegezte az Aragóniában rendezett teszthétvégéjét Számadó Máté, gyorsasági motorversenyző, aki először próbálhatta ki külföldi tesztkörülmények között a 2024-es versenygépeit. A Triumph-motorokkal végzett munka alapján országos bajnokunk határozottan állítja: nagy potenciál van a számára új technikában, mellyel remélhetőleg teljes idényt futhat a német bajnokság (IDM) Supersport kategóriájában is.
„Tavaly október óta először mentünk nagypályán, így a teszt egyik célja az volt, hogy újra felvegyem a ritmust. A másik, hangsúlyosabb feladat pedig az, hogy megtaláljuk az új motorok ideális beállításait. Ezzel kapcsolatban felemás a siker, de szerencsére van még időnk csiszolni a dolgokon – mesélte a Career Brand Management érdeklődésére Számadó Máté a tesztről hazatérve. – 765 köbcentis, háromhengeres Triumph motorokról van szó, a középső géposztály, a korábbi SSP600, ma már Supersport kategóriájához tartozó gépek ezek. Jó sok év van mögöttem a háromszázasokkal, így volt mit megszokni. Ezek most úgy húsz kilóval nehezebbek, cserébe 50-60 lóerő helyett a vb-n 140-150 lóerő is van bennük” – jellemezte az új technikát.
„Ez már az a szint, amit bőven szokni kell. Tavaly Aragóniában, ugyanezen a pályán a háromszázas Kawasakival 210 kilométer/óra körüli végsebességet mentem, most 265 volt. A motor légellenállása, a kanyarkijáratokon való lendülete egészen más. Úgy szoktuk mondani, az előzőkbe hálni járt a lélek, ezek a mostaniak eléggé meg tudnak lódulni. Egész mást stílust követel meg a terelésük és irányításuk, és akkor a jó féktávok megtalálásáról és kigyorsítások nem is beszéltem.”
Hozzátette, érzésre kilencven százalékban összecsiszolódott a Triumphokkal. A teszt különleges kihívásai közé tartozott azonban az is, hogy az elsőszámú versenymotor és a tartalékmotor nem teljesen azonos. Bár a futóműben elméletileg nincs eltérés a két versenygép között, előbbi beállításaival mégis jobban megszenvedett a kiutazó csapat.
„A különbség mértéke volt a meglepő. De biztos vagyok benne, hogy amint bejön az egy kicsivel jobb időjárás, és tudunk idehaza edzeni, hamar megtaláljuk ennek a rejtélynek is a kulcsát. Megérte a sok munka, amit végeztünk.”
Megjegyezte, a felkészülési időszakban terveik szerint még Horvátországban tesztelnek majd, ez azonban jelenleg is szervezés alatt áll. A 18 éves versenyző az előző idényben a magyar bajnokság mellett az Alpok-Adria Kupát és a FIM Európa-kupát is megnyerte a háromszázasok között. Most is hasonló céllal vág neki a szezonnak, ám ezúttal már egy géposztállyal feljebb.
„A cél az, hogy az IDM-ben teljes idényt tudjak motorozni, ennek hátteréről jelenleg is folynak a tárgyalások. Bizakodó vagyok, ahogyan abban is, hogy szabadkártyával néhány világbajnoki futamra is el tudok majd menni” – tekintett előre.
Azonban nem a géposztályváltás jelenti az egyetlen komoly változást Számadó életében. A téli időszakban ugyanis elindult a hivatalos rajongói klubja is, melynek tagjai már az alakulóülésen is elképesztő támogatásban részesítették fiatal tehetségünket.
„Nagyon jó érzés volt ott lenni ennyi szurkoló és ismerős arc között. Minden támogatás jól jön az idei terveink megvalósításához, biztos vagyok benne, hogy ennek az élménynek és fanklubnak is komoly szerepe lesz majd ebben” – jelentette ki Számadó Máté.
A versenyző számára a tesztről hazatérve sem volt megállás: a legutóbbi hétvégén az AMTS – Auto, motor és tuning show 2024-es kiállításán vett részt kiállítóként ő és csapata.